19 LEKCJI OD ŻYCIA NA 19 URODZINY

19:31


Dwa dni i dwanaście miesięcy, dokładnie za tyle pozostawię za sobą ten dwucyfrowy etap życia, w którym przoduje jedynka... A oznacza to, że w tę sobotę po prostu czekają mnie dziewiętnaste urodziny. Jak na młodziaka przystało wciąż ekscytuje mnie fakt kolejnych happy brithday (bo czemuż by nie?) i choć nie są aż tak spektakularne jak zeszłoroczna osiemnastka, wciąż zamierzam się nimi cieszyć. Dziewiętnaście lat to specyficzny wiek, dziś zdaje się jeszcze dziecko, dawniej kobieta - prawdopodobnie także żona i matka. Moja prababcia miała już trzyletni staż małżeński i roczne dziecko, mi na razie w głowie przeżycie matury. I choć na oko za mną niewiele jest momentów, w których mogłabym zdobyć doświadczenie, to otwarcie przyznaję, że przez ten czas nauczyłam się naprawdę wiele. Dziś chciałabym podzielić się nieco tymi spostrzeżeniami opisując dziewiętnaście lekcji jakie dostałam od życia. 

1. Zawsze należy ufać własnej intuicji. Nikt nie jest mądrzejszy w kwestii naszego życia od nas samych, nikt za nas nie umrze, więc nikt nie ma prawa za nas żyć

2. Prawdziwa przyjaźń to coś więcej niż zdjęcie na instagramie, to źródło dzikiego śmiechu, ale także długie, poważne rozmowy i wspólne łzy


3. Ambicja jest dobra, ale szkoda życia na spełnianie oczekiwań jej nadmiaru, nikt nie zwróci nam tych wszystkich lat poświęconych na coś, co tylko teoretycznie wydawało się ważne

4. Odpoczynek to podstawa równowagi psychicznej, zdecydowanie nie należy czuć się winnym w chwilach jego realizacji 



5. Niemożliwe naprawdę nie istnieje, przekonałam się o tym już zbyt wiele razy aby wciąż wątpić

6. Czasem prawdziwe "ja" nie jest jednowymiarową osobowością, akceptacja swego prawdziwego charakteru dodaje skrzydeł


7. Zmiany potrafią być naprawdę dobre, opuszczenie znajomego szlaku bywa niezbędne do odnalezienia równowagi

8. Sport i czekolada to dwa, najcudowniejsze pobudzacze endorfin 


9. Strach przed porażką odbiera życiu smak, tworzy zwątpienia i przysparza zmartwień

10. Zapach świeżo mielonej kawy, pisk jaskółek w locie, pierwsze promienie słońca to drobnostki będące fundamentami szczęścia 


11. Marazm zabija pasję, nie należy zaprzestawać samorealizacji 

12. Spa day, wizyta u fryzjera, kosmetyczki czy masaż, kawa wypita w ulubionej kawiarni - to nie są zbędne dodatki, a doskonały sposób aby nie zwariować w tym zabieganym świecie 


13. Warto być dobrym człowiekiem, bo tylko tak uczynimy ten świat lepszym

14. Teatr to najbardziej inspirujące miejsce na świecie, swego rodzaju magiczna kraina, w której sny przekuwają się na rzeczywistość


15. Strach przed wyrażeniem własnego zdania zabija osobowość 

16. Czytanie książek wzbogaca życie i duszę


17. Wiedza o otaczającym nas świecie to zdecydowanie potrzebna wiedza, zwłaszcza w dzisiejszych czasach 

18. Podróże są definicją spełnienia


19. Z urodzin zawsze należy się cieszyć, nieważne ile świeczek płonie na torcie, wiek to tylko cyfry :)

Kiedy czytam tych 19 lekcji jakie podarowało mi życie, myślę, że brzmią trochę jak definicje z plakatu ściennego, aczkolwiek nie taki był cel :D Pisałam szczerze to co czuję, zdecydowanie nie są to prawdy objawione, a moje osobiste przemyślenia. A teraz chętnie poczytam Wasze refleksje...

Fotografia we wpisie: licencja CCO (źródło) + kolekcja własna

You Might Also Like

48 komentarze

  1. No to teraz na kilka miesięcy jesteśmy równolatkami ;) W moje 19 urodziny zdałam maturę ustną z angielskiego - i nawet nie postradałam zmysłów - po czym wysłałam CV do pierwszej pracy, poszłam ogolić nogi, zadzwonili z pracy, prawie zabiłam się, biegnąc z łazienki do pokoju, no i następnego dnia w robocie szef składał mi życzenia z okazji urodzin. Na refleksje o życiu jakoś nie miałam czasu :P
    Gdybym miała wypisać wszystkie moje życiowe mądrości, nie starczyłoby wołowej skóry, chociaż połowa to stanowczo nie są wzorce do naśladowania. Jak na dzień dzisiejszy stwierdzam, że jeżeli masz jakiś zabawny, wredny i głupi pomysł, to zrealizuj go teraz, bo niczego się tak w życiu nie żałuje jak niewykorzystanych pomysłów na dowcipy.
    I zawsze namaczaj patelnię. Chyba że lubisz malarstwo abstrakcyjne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, rozwaliłaś mnie tą patelnią :D Ale to szczera prawda…

      Usuń
  2. Już jutro? W takim razie składam "wigilijne" życzenia! Kochana, dużo zdrowia i szczęścia! Miłości, radości i pogody ducha na co dzień. Z całego serca życzę Ci też spełnienia marzeń, realizacji celów, swoich pasji! Niech wszystko wiedzie Ci się pomyślnie zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowo-naukowym. Samych sukcesów i poczucia spełnienia!
    Twoje podsumowanie bardzo mi się podoba. Głębokie, przemyślane. Zwłaszcza mnie przez długi czas tłamsił "Strach przed wyrażaniem własnego zdania", ale przepracowałam to.
    Pozdrowionka! :) ...i urodzinowe uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego :)
    Post skojarzył mi się od razu z książką ,,Bóg nigdy nie mruga" czy ,,Jesteś cudem". Rozwijając lekcje można z tego stworzyć opowieść podobną do opowieści Reginy Brett.
    Świetne lekcje, z którymi się zgadzam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :))
      Oj jak mi miło, to zacne porównanie :))

      Usuń
  4. No to...po prostu najlepszego :).I mam taką propozycję: zachowaj ten wpis, by sprawdzić jego aktualność w pięćdziesiąte urodziny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Myślę, że to genialny pomysł, ciekawe co dojdzie, co się zmieni, w końcu to ponad 30 lat :))

      Usuń
  5. Wszystkiego Najlepszego!Samych sukcesów :*
    Genialny pomysł na Post z pięknymi zdjęciami ^^
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. No pięknie Ci to wyszło, pozostaje życzyć samych magicznych chwil, niezapomnianych wrażeń, inspirujących książek i wiernych przyjaciół.

    OdpowiedzUsuń
  7. No to jesteś nieco bardziej doświadczona i myślę, że te lekcje mogą mi się przydać. Hah :D Wiele z nich już zauważyłam, do wielu muszę jeszcze sama dojść. Tak jak każdy zresztą. Wszystko zaczynamy rozumieć wraz z doświadczeniami. Żeby coś w pełni zrozumieć, musimy to przeżyć. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com
    curiousthingsm8.blogspot.com - blog kolegi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spóźnione wszystkiego najlepszego z okazji dziewiętnastych urodzin! Zdrowia, szczęścia, pomyślności, rozwoju pasji, przyjemności z prowadzenia bloga, odkrywania drobnych radości życia, wielu wspaniałych książek i wizyt w teatrze, inspirujących podróży, wspaniałych ludzi wokół i w ogóle, wszystkiego najcudowniejszego ♥
    Przepiękny post:) Sama niedawno nauczyłam się wielu z tych lekcji - chociażby wyrażania własnego zdania, nieduszenia w sobie emocji, asertywności i otwartego wygłaszania swoich poglądów, bez zbędnego poczucia winy wobec innych. Nauczyłam się też odpoczywać bez wyrzutów sumienia, że nie pracuję - bez oporów robię to, co lubię, oddaję się pasjom albo słodkiemu lenistwu, bo odpoczynek pozwala zregenerować siły i jest niesamowicie ważny. Doceniam też bardziej małe rzeczy, drobne przyjemności i staram się w każdym dniu znaleźć coś pozytywnego :)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i trzymam kciuki żebyś utrzymała te lekcje do których doszłaś już zawsze ☺☺☺

      Usuń
  9. Są to lekcje, które niby znam, a które jednak do mnie przemawiają. Przypominają mi, szczególnie w niektórych punktach to, o czym dość często zdarza mi się zapominać. Także dziękuję, skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, we wpisie to brzmi jak słodki banał, a w życiu to podstawa ☺

      Usuń
  10. Twoje ostatnie ''naście'' !! Ciesz sie bo szybko minie, i już nie wróci, mi minęło niedawno i mam już skończone 20. Trochę mnie to załamuje... Wciaz nie moge sie pogodzic, bo jeszcze niedawno mialam 15:( Bardzo mądre rady na życie, zgadzam się do wszystkiego. Ja takze chetnie wybralabym sie do teatru... chodze tam zbyt rzadko, ale to dlatego ze nie ma u mnie w miescie ani kina ani teatru. Pozdrawiam!:)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wciąż wyglądam na 15-latke także coś czuje, że jeszcze trochę się tym nacieszę😂😂😂 Gorzej jakbym zapoamniała dowodu a tu film w kinie od 16 lat 😜

      Usuń
  11. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, Kochana :) Życzę Ci spełnienia marzeń, szczególnie - bardzo dobrze zdanej matury oraz dostania się na wymarzone studia. :) Poza tym bardzo spodobały mi się Twoje życiowe rady, szczególnie spodobała mi się ta o ambicji oraz 10-ta, która mówi o tym, co tak naprawdę liczy się w życiu. :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak Ci się tylko wydaje, że nie są to prawdy objawione! Te lekcje to coś pod czym podpisze się obiema nogami i rękami. Na chwilę obecną nie przychodzi mi nic lepszego do głowy.

    Kiedy ja miałam 19 lat...oj rozmarzyłam się :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z Twoimi podpunktami ;)
    Wszystkiego dobrego ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem od czego mam zacząć komentując ten post. wypadałoby od spóźnionych życzeń :) Przede wszystkim pragnę abyś nigdy w życiu nie zapomniała o tych wspaniałych rzeczach, o których tu napisałaś. Jeżeli widzisz te rzeczy, dostrzegasz to w świecie, nie martwię się, oznacza to że wiele jest w tobie dobra, a to zawsze popłaca :)
    Wzruszyłam się czytając te Twoje punkty, mogłabym sobie stworzyć z nich właśnie taki plakat zasad i reguł :) Tak niedawno miałam 19 lat, a to już 24 nie wiem kiedy :o

    Ja muszę napisać, że zdjęcie z lawendą mnie urzekło <3
    boże gdzie jest takie miejsce? Co prawda kocham słoneczniki, ale gdyby mój chłopak oświadczył mi się w takim miejscu to byłabym najszczęśliwszą osobą na świecie :D

    Co do samych punktów. Zwrócę uwagę na kilka, które szczególnie mnie uderzają, bo są w moim życiu na czasie.
    Punkt 4. Jestem taka zmęczona :( Zapomniałam już jak trzeba odpoczywać i traktuje to dosłownie jak coś złego. A masz rację to bardzo zaburza wszelkie aspekty :(
    14 ja swoją magiczną krainę mam w operze i w musicalach <3 chociaż teatr też kocham :)
    No i ba czytanie uskrzydla!
    Nie będę już więcej zanudzać, rozpisałam się :o
    Pozdrawiam, buziaki ślę
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo dziękuję Ci bardzo :))
      Lawenda to było takie hmm "przydrożne pole" w Prowansji (tego samego dnia byłam także nad kanionem i to jeden z piękniejszych dni mojego życia, przysięgam) Jak chłopak będzie się oświadczał to niechęć napiszę postaram się dać bardziej konkretne namiary na tę lawendę :))
      Bez odpoczynku niestety daleko nie zajdziemy, bo jestesmy znaaacznie mniej efektywni, ostatnio taka znajoma psycholog mówiła mi że błędem jest oduczanie dzieci nic nie robienia, bo jako dorośli czujemy sie winni nawet odpoczywając

      Usuń
  15. Po pierwsze - wszystkiego dobrego! Zdrowia i spełnienia marzeń :)
    A w ogóle to super, że masz takie refleksje, swoją drogą, całkiem słuszne. Znam wiele osób w Twoim wieku, którzy są zupełnie bezrefleksyjni, więc dodajesz mi wiary w ludzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :))
      Ooo jak mi miło się zrobiło :)

      Usuń
  16. Z okazji urodzin życzę Ci wszystkiego co najlepsze oraz realizacji tego, co jeszcze niezrealizowane.:)
    Urodziny są powodem do świętowania - bez względu na wiek. Mam grono koleżanek z którymi świętujemy czterdzieste urodziny każdej z nas. Zazwyczaj ta , która ma urodziny jest zaskoczona naszą wizytą. Jest tort, prezent, czasami balony nadmuchiwane helem. Dlatego Twoje słowa :" Prawdziwa przyjaźń to coś więcej niż zdjęcie na instagramie, to źródło dzikiego śmiechu, ale także długie, poważne rozmowy i wspólne łzy" mogłyby być cenną wskazówką dla wielu osób.
    Moja dewiza życiowa :"Żyj tak, byś niczego nie żałowała. Byś na końcu drogi mogła się odwrócić i rzec - udało się.:)"
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :))
      Piękna dewiza, zdecydowanie się pod nią podpisuje, życie wg tej reguły to naprawdę kwintesencja bycia tu na ziemi

      Usuń
  17. Wszystkiego najlepszego! Twoje przemyślenia są bardzo trafione, dojrzałe- ja nie miałam takich w wieku 19 lat! Życzę ci spełnienia wszystkich najskrytszych marzeń!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jak zwykle spóźniona, ale chcę Ci złożyć jak najbardziej szczere życzenia urodzinowe - spełnienia marzeń i podążania zawsze zgodnie ze swoim sercem ;) Pozdrawiam i sto lat! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedy ja miałam 19 lat??? Zdaje mi się, że wieki temu :).
    Karolina życzę Ci spełnienia marzeń :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mądre lekcje - ja jako dziewiętnastolatka raczej nie byłabym w stanie czegoś takiego napisać. :) Naprawdę podziwiam! Te lekcje, które zaczęłam cenić najbardziej w miarę upływu lat to to, że rodzina i zdrowie to naprawdę dwie najważniejsze rzeczy na świecie. Oraz to, że warto być optymistą i patrzeć na świat pozytywnie oraz inspirować do tego innych. :)
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Znalazłam Cię z powrotem:-), cieszę się. Widzę że trochę spóźniłam się, ale i tak przesyłam Ci spóźnione najserdeczniejsze życzenia: wszystkiego najlepszego, jak najwięcej zdrowia, radości, wewnętrznego spokoju i poczucia spełnienia na każdym, ważnym dla Ciebie polu:-), aby kolejne lata obfitowały w wiele pięknych, inspirujących chwil. Ja niedługo obchodzę półokrągłe, bo 35-te urodziny i one też skłaniają mnie do małych przemyśleń. Bardzo fajnie czytało mi się ten post, chyba sama teraz przemyślę swoje refleksje i je gdzieś zapiszę:-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :))
      Urodzinowe refleksje to zawsze dobre powitanie tej nowej cyfry :)

      Usuń
  22. Kochana, wspaniały post! <3 Te wskazówki, niby takie oczywiste, a jednak o wielu z nich zapomina się na co dzień :)

    MERI WILD BLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobrze, że z niektórymi doszłaś już teraz. Ja wiele z tych prawd odkryłam trochę późno, ale jestem stwierdzenia, że lepiej późno niż wcale. Życzę Ci spełnienia marzeń, jeszcze więcej takich mądrych przemyśleń i udanych 19 urodzin:)

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo trafione! :) wyciągasz mądre wnioski z życia. I oby tak dalej.
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, niech się spełniają wszystkie Twoje marzenia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Moje 19 urodziny to był największy przełom w moim życiu - zmieniło się wszystko. W 19 urodziny spakowałam walizki i wyprowadziłam się z domu. Mając 19 lat zaczęłam studia, schudłam 20kg, wzięłam pierwszego psa, nauczyłam się gotować (jeżeli można nazwać to gotowaniem :) To jednak nie cyfry nas definiują! Super prawdy o życiu, bardzo dojrzałe!
    Najbardziej zapadła mi w pamięć "Ambicja jest dobra, ale szkoda życia na spełnianie oczekiwań jej nadmiaru, nikt nie zwróci nam tych wszystkich lat poświęconych na coś, co tylko teoretycznie wydawało się ważne" - niby też to znam, a mimo to wiele razy dałam się ambicji spalić.

    OdpowiedzUsuń

Twoja wypowiedź to bardzo istotna część tej strony, śmiało dodaj coś od siebie :))

Subscribe